sobota, 21 marca 2015

Calzone


Dzisiaj proponuję pomysł na pyszne, sycące i proste w przygotowaniu calzone z salami, cukinią, papryką, oliwkami, cebulą, serem mozzarella i sosem pomidorowym. Wszystko to zapieczone w drożdżowej "pizzy - pierogu". Oczywiście składniki farszu można zmieniać według własnych upodobań.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 300 ram mąki pszennej tortowej,
  • 25 gram świeżych drożdży,
  • 1 łyżeczki cukru,
  • 50 gram salami,
  • 30 gram zielonych oliwek,
  • 1/2 czerwonej cebuli,
  • 1/2 czerwonej papryki,
  • 1 małej cukinii,
  • 2 ząbków czosnku,
  • 1 puszki pomidorów,
  • 100 gram sera mozzarella,
  • 2 łyżek koncentratu pomidorowego,
  • 1 łyżki octu winnego białego,
  • 4 łyżek oliwy,
  • 6 łyżeczek suszonego oregano,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania sosu pomidorowego, który powinien wystygnąć przed posmarowaniem nim ciasta. W garnku rozgrzałem łyżkę oliwy i dodałem do niej ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę. Kiedy tylko czosnek zaczął wydzielać intensywny zapach dodałem do garnka zawartość 1 puszki pomidorów, 2 łyżki koncentratu pomidorowego, 3 łyżeczki suszonego oregano i łyżkę białego octu winnego. Całość podgrzewałem na małym ogniu przez około 20 minut, aby sos uzyskał gęstą konsystencję. Sos przyprawiłem solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem, po czym odstawiłem go na bok do wystudzenia.
Do miski przesiałem przez sitko 300 gram mąki pszennej tortowej i dodałem do niej szczyptę soli, łyżkę oliwy oraz łyżeczkę suszonego oregano. W 150 ml letniej wody rozpuściłem 25 gram drożdży i łyżeczkę cukru, a następnie dodałem rozpuszczone drożdże do mąki. Całość wyrobiłem na ciasto, które prawie przestało przyklejać się do rąk. Ciasto umieściłem w misce pod przykryciem i odstawiłem w ciepłe miejsce na pół godziny do wyrośnięcia. W międzyczasie przygotowałem farsz. Pokroiłem w piórka połowę czerwonej cebuli, połowę czerwonej papryki w paski, a cukinię w ćwierćplasterki. Plasterki salami pokroiłem w paski. Na rozgrzaną oliwę wrzuciłem pokrojone plasterki salami, cebulę i ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę. Po dwóch minutach smażenia dodałem również pozostałe warzywa i przyprawiłem całość solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem i dwoma łyżeczkami suszonego oregano. Smażyłem przez około 3 minuty. 
Kiedy ciasto wyrosło podzieliłem je na dwie części. Z każdej części przy pomocy rąk na natłuszczonej blasze do pieczenia uformowałem koło. Oba placki posmarowałem przygotowanym wcześniej sosem pomidorowym, pozostawiając wolne miejsce na obwodzie. Następnie na każdym placku ułożyłem farsz w ten sposób, aby znajdował się tylko na jego połowie. Dodałem również kilka zielonych oliwek i plasterki sera mozzarella. Placki ciasta złożyłem na pół, tworząc duże pierogi. Dokładnie zlepiłem ich brzegi. Piekarnik z włączonym termoobiegiem rozgrzałem do maksymalnej temperatury i umieściłem w nim calzone. Piekłem przez 15 minut. Podałem z wcześniej przygotowanym pomidorowym sosem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips